خبری در راه نیست!مردی در راه است!

دل داده ام بر باد، بر هر چه بادا باد
مجنون‌تر از ليلي، شيرين‌تر از فرهاد
اي عشق از آتش، اصل و نسب داري
از تيره‌ی دودي، از دودمان باد
آب از تو طوفان شد، خاک از تو خاکستر
از بوي تو آتش، در جان باد افتاد
هر قصر بي شيرين، چون بيستون ويران
هر کوه بي فرهاد، کاهي بدست باد
هفتاد پشت ما از نسل غم بودند
ارث پدر ما را، اندوه مادرزاد
از خاک ما در باد، بوي تو مي‌آيد
تنها تو مي‌ماني، ما مي‌رويم از ياد

قیصر امین‌پور

نوشته شده در تاريخ دوشنبه بیست و هفتم دی 1389 توسط بنده منتظر | یک بنده
"... انتظار یکی از زیباترین و عمیق‌ترین جلوه‌های روح فراری و بی‌آرام انسان است.

آدمی‌زاده هر چه انسان‌تر ، چشم به راه‌تر می‌شود. این یک حقیقت زیبایی است که همواره می‌درخشد.

در انتظار چه؟ که؟

هر چه ، هر که، در انتظار "گودو". گودو کیست؟ چیست؟ بکت می‌گوید: "اگر می‌دانستم، می‌گفتم".

به هر حال یک منتظر. در ادیان، این موعود منتظر ، روشن و مشخص است.

یک منجی غیبی است، و رسالت‌اش نیز معلوم و مشخص. آنکه باید بیاید یک "ابر مرد" است .

در تشیع، موعود منتظر، مهدی است، و آخرین امام از سلسله امامان اثنی عشر، فرزند امام حسن عسگری، و رسالت‌اش هم معلوم است.

رسالتی را که پیامبر آغاز کرد و پس از مرگ‌اش نگذاشتند علی و فرزندان‌شان ادامه دهند و حکومت و امامت مردم را غصب کردند.

او خواهد گرفت و ادامه خواهد داد.

بنابراین مهدی یک امام است، و برای استقرار عدل و احیای حقیقت می آید.

این یک رسالت اجتماعی، سیاسی، اعتقادی، و بشری است، و او خود یک بشر است، اما روح منتظر انسان، که همواره بی‌قرار غیب و فراری به ماوراء است، نمی‌تواند تصویر بشری و رسالت این جهانی مهدی موعود را نگاه دارد.

پس او را و کارش را در هاله‌ای از ماوراء واقعیت غرقه می‌سازد..."‌
 
دکتر علی شریعتی 
نوشته شده در تاريخ یکشنبه بیست و ششم دی 1389 توسط بنده منتظر | 4 بندگان

دوباره باز خواهم گشت               نمیدانم چه هنگام از کدامین راه!

ولی یکبار دیگر باز خواهم گشت

برای فهم زیبایی دوباره واژه خواهم ساخت

برای قفل لبهاتان ،برای فتح دلهاتان              کلید تازه خواهم داد

برای سر نهادن تا سحربگریستن آنک هزاران شانه خواهم داد

دوباره با سعادت بندگی کردن ، خدایی زندگی کردن                سروشی تازه خواهم داد 

به انسان یاد خواهم داد: بهایش را، قرار با خدایش را



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یکشنبه بیست و ششم دی 1389 توسط بنده منتظر | یک بنده

این نام از واژه "دجل" مشتق شده و به مفهوم «حق پوشی»، نیرنگ بازی، دروغپردازی و قلب حقایق است. دجال را معنی کذاب هم     کرده اند. این نام، صفت مردی است که پیش از ظهور حضرت مهدی عچل الله تعالی فرجه در صحنه جامعه پیدا می شود و آمدن او هم،        از علائم ظهور است. در فرهنگ اسلام دجال، نام مردی دروغگو و کذاب که کنیه او را "ابو یوسف" گفته اند که در آخر الزمان پیدا شده و در یک مدتی (چهل روزه یا چهل ساله، و الله العالم دنیا را پر از ظلم و تباهی می کند و جنایت زیادی مرتکب می شود. او در شرایط قحط و خشکسالی و تورم اقتصادی قیام می کند و پیروان او همگی افراد آلوده به گناه و رذایل اخلاقی و عناصر پست و فرومایه هستند،           مانند زنان ولگرد و تبهکار و نسل زنا و آلوده آنها و نژاد پرستان یهود و......

در روایات، این نکته هست که دجال مردی است یک چشم و سرخ روی، با موهای کوتاه و پیچیده و سینه ای پهن و در جاودگری و      شعبده بازی و چشم بندی مهارت دارد به همین جهت به کارهای سحرانگیزی  دست می زند و به گونه ای عمل می کند که مردم     کارهای او را واقعی می دانند و از همین روست که ظاهرا نخست ادعای نبوت می کند و بعد ادعای خدایی! در اینکه از کجا ظاهر می شود؟ بعضی نقل می کنند از خراسان، بعضی کوفه، بعضی هم می گویند از محله بهودیه اصفهان، ولی بطورکلی او و اعمال جنایتکارانه و دجالگرانه اش، به گونه ای است که برای ما مفهوم نیست، شاید رموز و اشاراتی باشند که در این روزگار ما نامفهوم اند و درآینده، پرده اسرار از روی آنها برداشته می شود. بهرحال آنچه می توان گفت اینکه، زندگی  نکبت بار این عنصر پلید در فلسطین ظاهرا به پایان می رسد و امام عصر علیه السلام، پس از قیام خویش و فرود آمدن حضرت عیسی به آن پیامبر بزرگ دستور می دهند تا دجال را از صحنه روزگار بردارد. او نیز دستور حضرت را اجرا می کند و بشریت را از شرارت ها و دورانی ظلمانی او نجات می بخشد.

نوشته شده در تاريخ جمعه بیست و چهارم دی 1389 توسط بنده منتظر | 3 بندگان

زبور حضرت داود ازكتاب مقدس
-
ميان امت ها بگوييد:خداوند سلطنت ميگرد، ربع مسكوني پايدار ميشود وجنبش نخواهد خورد، قوم ها را به انصاف داوري خواهد نمود، آسمان شادي كند و زمين مسرور گردد ودريا وپري آن غرش نمايد، صحرا و هرچه درآن است به وجد آيد، آن گاه تمام درختان جنگل ترنم خواهند كرد، زيرا مي آيد براي داوري جهان مي آيد ، ربع مسكون را به انصاف داوري خواهد كرد.
مزبور، 96



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه بیست و چهارم دی 1389 توسط بنده منتظر | بدون نظر

راز به قیام ایستادن در نماز

راز قیام در نماز شاید اعلام آمادگی پیکار با دشمن با نیرویی که او را بترساند است و ایستادگی در برابر هر بلای آشکار.

آن کس که تنها مراقبت از قیام برای خدا دارد سرانجام برپا دارنده ی عدالت خواهد بود.

آنچه در برپا داری نماز اهمیت دارد، این است که نمازگزار برای خدا برپای ایستد ، چیزی او را ناتوان نسازد و هیچ امری از امور او را بر زمین ننشاند.

 زنده کردن عدل ؛ اجرای قسط ، کمک به ستمدیده و دشمنی با ستمگر نیزمند نیرویی است که از آن تعبیر به "قیام به قسط " میکنند. زیرا گواه بر توحید بودن ، مستلزم برپا دارنده ی قسط بودن است . پس خدا پیوسته قائم است و شاید متصف بودن حضرت بقیت الله اعظم (روحی لتراب مقدم الفدا)  به وصف "قائم" نیز از این قبیل باشد 

 

برگرفته از کتاب رازهای نماز آیت الله جوادی آملی

نوشته شده در تاريخ سه شنبه بیست و یکم دی 1389 توسط بنده منتظر | 3 بندگان

نماز، حقيقت بندگي و اصل پايندگي است؛ نبود آن مايه ي شرمندگي، و سستي از آن علت سرافكندگي، و نور آن حرارت بخش زندگي، و فرار از آن ريشه شر و افسردگي، و اجراي آن عين آزادگي، و اتصال به آن رها شدن از بردگي، و وجود آن در ميدان حيات عين سازندگي؛ و نمازگزار واقعي بدون شك دور از هر آلودگي است.
- نماز، رهبري به سوي خوبي ها، ظهور دهنده ي درستي ها، نجات دهنده از پستي ها، علاج كننده ي نادرستي ها، شفاي مستي ها، و درمان همه ي دردهاست.
- نماز، راهبر و رهبر، وسيله قرب به داور، و نسبت به عبادات ديگر هم چون جوهر، و در دنيا و آخرت ناصر و ياور، و بر تمام خوبي ها مصدر، و واجب بر جمله افراد بشر است.
- نماز، براي زندگي بهترين حاصل، و فاقد آن موجودي ناقابل، و كشتي نشينان حيات را ساحل، و براي راهروان راه بهترين منزل، ودل عشاق حقيقي به آن مايل، و روح در حال پرواز را محمل، وشمع روشني بخش هر محفل، و بين انسان و عذاب فردا حائل.
- نماز، در فرهنگ الهي ريشه و بنيان، و براي صورت حيات به منزله ي جان، بهترين دستور و حكم قرآن، و امر واجب حضرت سليمان، و اجرايش بر همه كس سهل و آسان، و نور صفابخش دل با ايمان، و ميوه باغ عرفان، براي بندگان عالي ترين احسان، و صحيفه حق را بهترين عنوان، و دردها را درمان و راه انسان به سوي رضوان الله اكبر است.

و نماز ما چگونه است؟...

نوشته شده در تاريخ چهارشنبه پانزدهم دی 1389 توسط بنده منتظر | 2 بندگان

تا روي دلت سوي خرابات نباشد
آگاهيت از سر مناجات نباشد
اي زاهد خودبين، به خدا راه نيابي
تا عاشقيت حاصل اوقات نباشد
جز يار نبيني اگر ديده شود باز
رو ديده بجو حاجت اثبات نباشد
عكس رخ جانان نپذيرد دل تنگت
گر سينه ي تو پاك چو مرآت نباشد
دو صيقل اخلاص، بزن لوح درون را
كاين كار - به تزوير به طامات نباشد
جز نامه ي انسان، كه ز عشقش شده نامي
كس در خور اين فخر و مباهات نباشد

نوشته شده در تاريخ چهارشنبه پانزدهم دی 1389 توسط بنده منتظر | یک بنده
قالب وبلاگ
www.mahdiblog.com